Hyppää sisältöön
Media

Oikeushallinnon ICT-palvelut organisoidaan uudelleen

oikeusministeriö
Julkaisuajankohta 31.5.2012 11.00
Tiedote -

Oikeusministeriön hallinnonalan tieto- ja viestintätekniset (ICT) palvelut on päätetty organisoida uudelleen. Tavoitteena on, että 1.4.2013 lähtien Oikeushallinnon tietotekniikkakeskus tuottaa edelleen hallinnonalan perustietotekniikkapalvelut, mutta tietojärjestelmien kehittäminen ja tuotanto siirretään Oikeusrekisterikeskuksen tehtäväksi. Molemmat virastot sijaitsevat Hämeenlinnassa.

Muutoksen toimeenpanoa varten on asetettu työryhmä, joka ohjaa muutosprosessia. Muutos toteutetaan yhteistyössä henkilöstön kanssa.

Organisaatiouudistuksella ei tavoitella kustannussäästöjä vaan tietohallintotoiminnan vaikuttavuutta. Uudistus ei vaaranna kenenkään työpaikkaa. Muutoksella halutaan lisätä ydintoiminnan kehittämisen ja tietohallinnon välistä vuorovaikutusta. Tarkoitus on myös varmistaa hallinnonalan perustietotekniikan laatu tilanteessa, jossa valtionhallinnossa valmistaudutaan ICT-palvelukeskusten toimialariippumattomien tehtävien kokoamiseen yhteen.

Oikeushallinnon tietotekniikkakeskuksessa työskentelee tällä hetkellä 130 henkilöä ja Oikeusrekisterikeskuksessa 54 henkilöä.

Lisätietoja:
tietohallintojohtaja Max Hamberg, puh. 02951 50134
erityisasiantuntija Riitta Marttila, puh. 02951 50542
sähköposti: [email protected]

Teknologiasta vaikuttavaksi osaksi toimintaa. Tietohallinnon palvelutuotannon uudelleenorganisointi

Oikeusrekisterikeskus

Oikeushallinnon tietotekniikkakeskus

Anna-Maja Henriksson
Sivun alkuun